miercuri, 4 iunie 2008

styx

încă viu aproape viu stăpâne – stăpână mă dezic de
literele femei de cuvintele femeii de frazele-femei mă
lepăd mă liniştesc mă retrag în viitorul care odată
nu voi mai fi eu sau această lume mă retrag într-o carte
sau nişte cărţi în care nu mă voi privi mai des
ca într-o oglindă şi mă voi pândi cum îmi număr
banii pe ascuns de ruşine îmi voi scrie pe ei tăieturile
de coasă prin care mă voi apropia de adevăr lipsindu-mă de
el


şi în acest haos-epopee mă închin şi-ţi aduc ofrandă
iarăşi trecutul răstălmăcit de trecut în limba perversă
a monstrului – manuscris refuzând lumina tiparului; eu
omul-incunabul urlu cu tăcerea: mi-am învins viziunea
morţii dar uneori uit de victorie; un drum vechi
de mătasă mâncată de viermii morţii îţi doresc şi pe
deasupra femeile morţii

*


da. a iubi înseamnă să ştii
să nu distrugi nici o speranţă
nici măcar a celui pe care nu-l poţi iubi

Niciun comentariu: