marți, 3 iunie 2008

Exordiu

I

dintr-o carte citită nu rămâne mare lucru
o fantomă de frază de fragment o idee un rezumat ridicol
ca un epitaf pentru o viaţă întreagă. din cartea lui salinger
a rămas doar acel fragment din motoul de mai sus. mai târziu
am recitit-o parţial şi am mai găsit nişte fraze. le veţi citi
mai departe printre unele rânduri dar în mintea mea sunt
toţi copiii lumii de la începuturi până la sfârşitul lumii
toţi cei care şi-au descoperit latura umană şi nu mai omoară vrăbiile cu praştia nu mai trag broaştele în ţeapă şi nu mai omoară chinuind pisoii pentru vini imaginare
îngropând în acelaşi timp cu evlavie sinceră şi falsă
un pui de căţel (mort din cauze naturale) făcându-i cruce de lemn şi botezându-l
toţi copiii care-şi apără condiţia paradisiacă toţi copiii din oamenii care se cred maturi şi prea serioşi
pentru o glumă atât de reuşită cum este viaţa noastră
cea de toate cuvintele





II

jocuri nenumărate cu infinite reguli în minţile noastre
şi prăpastia cu o singură condiţie

săpând gropi în jurul prăpastiei
groparul înţelept al tuturor copiilor lumii
o, da, nu trebuie să scrii niciodată nimănui
nimic… Cum scrii, cum începe să ţi se
facă dor de toţi

o carte scrisă dinainte de a o cunoaşte
părăsindu-te niciodată aşa cum ţi-ai dori-o
schimbându-se exordiul scris mereu
după ceea ce va urma şi ceea ce va urma
este tot din trecut blestem al nimănui
tu cititorule nu crede în rătăcirea confuzia
veghea mea

am o groapă şi pentru tine pentru copilul
tău mereu altul nu nu sunt moartea
dar într- adevăr singura tentaţie este aceea
de a-i salva pe toţi


III

dar mântuirea nu e treaba noastră decât într-o prea mică măsură atât de mică încât este numai a noastră

fericirea mea clonată e vie are viaţa ei zeul ei în noaptea de bunăvestire poţi visa copii mai mulţi sau mai puţini
cu degete mai multe pentru mângâieri viitoare
mai multe dar poemele trecutului
sunt şi ele vicii pentru o comedie personală
sunt bune

eu caricatura trecutului meu mareşal de
neîntrecut în cucerirea deşertului viitorului
eu ordonanţa trecutului meu îl caut pe švejk
în fiecare dintre voi dar el a murit de mult
nu-l mai văd decât pe k. hamletizând întâlnindu-l pe
švejk adevăratul său tată

dar nerecunoscându-l se-apucă de studiat anatomia unui gândac

Niciun comentariu: