marți, 3 iunie 2008

bineînţelesul dante

azi sunt iarăşi dante alighieri. Rămas fără timp
fără cuvintele mele fără talent fără viaţa
mea mai pe scurt infernul meu este să recunosc


nu ştiu nimic despre Purgatoriu, despre Infern despre
Paradis despre Divina Comedie şi că nu cred mai nimic
din ce spun teologii pentru că Teologia


nu există; sunt eu Dante un nume propriu un
cuvânt păpuşă la îndemâna unui grafoman în
devenire îndrăgostit de Fata Verde ca să fie


că altfel nimic nu e; ştiu că nu mi-am terminat
opera(ţia) ştiu că-s condamnat să merg cu Vergiliu
prin orice nou infern ivit; chiar şi prin cele


de tot râsul: acele suflete dărăpănate, cât vârful
de ac în care nu se întâmplă mai nimic în
care doar amintiri nesărate beau din cupe


iluzii vise nehotărâri cuvinte oţeţite săruri ratate
iachturi eşuate-n nisipuri seminţe stângăcii nemaipomenite
iubiri de hârtie

Niciun comentariu: