miercuri, 4 iunie 2008

întoarcerea la borges


moto: “…nu cred nici în politică, nici în naţiuni. Nu cred nici în bogăţie, nici în sărăcie. Acestea sunt doar iluzii. Cred, însă, în propriul meu destin de scriitor, bun, rău sau indiferent.”
J.L.Borges


orb sunt şi eu în felul meu uitând şi de tine şi de tot
ce nu contează un păcat al orbirii am şi eu
nu sunt îndeajuns de rafinat adică mai trăiesc mai am sânge
în inimi dar de azi voi fi fericit chiar dacă nu contează
numai fericirea ci visul de a şterge roma de pe faţa ascunsă a istoriei
recunoştinţa faţă de primul părinte din florile cărţilor
visul de a locui pe o insulă plutitoare visul de a fi sigur de existenţa
sufletului meu forţa de a recunoaşte în ciuda tuturor aparenţelor
că nu există acel animal numit tigrul-pereche vânând de secole iubirea
fantoma unei gazele eu cred în singurătatea tigrului şi în puii tigroaicei
şi în cuvintele mele în manelele lui dumnezeu
eu cred în prostituţia universală în viermii ori flăcările
care-mi vor mâncarde părinţii şi copiii
cred în cele două războaie mondiale şi în nebunia celor un miliard de stalin
în seriozitatea mea lucrând mai ceva ca michelangelo
la un zâmbet pe care vi-l las ca o virgulă eu
cel care nu cred(e) în virgule(le frumuseţii) dar mă-mbăt cu ele

Niciun comentariu: